søndag 28. november 2010

Benjamins dåpskake

Ferdig resultat. Vuggen er laget av royl icing dagen før. Dyne og "baby" er mmf.
Håper Benjamins familie ble fornøyd og at den smakte godt :)
Puten ble litt ujevn i formen. Sånn kan d gå noen ganger. Og i og med den ble ujevn så ble d vanskelig å få til rutene riktig.
Her er kaken kledd. Et absolutt DÅRLIG resultat. Men når først trekket er på så er d ikke så mye å gjøre med i og med at d får masse vanilla icing på seg. Man må passe at trekket er perfekt før man løfter d på. Her ble d "skadet" når jeg løfta det på.
Jeg kjevlet ut på 2 bakepapir fordi når d er en putekake så må du ha god mrgin siden d går innover nederst på kaken. Bakepapirene hjelper meg når jeg skal løfte mmftrekket på kaken, sånn at d er helt.
Her har jeg knadd inn wiltons lyseblå farge.
Så trekkes kaken med vanilla icing. Jeg glemte å ta bilde av akkurat denne kaken, men viser fra forrige kake. Her er den klar til å trekkes.
Her har jeg skjært til puteformen. Sukkerbrød er mye værre enn sjokoladekake når man skal lage putekake. særlig når man skal ha på vanilla icingen siden sukkerbrødet er løsere og "ryr" mer.
Kaken er fylt med vaniljekrem og bringebær på den ene delen, og sjokolademousse med sjokoladebiter i den andre delen.

2 kommentarer:

  1. Du er så utrolig flink Marielle:)
    Kaka så knallgod ut!
    Skulle ønske jeg var like kreativ som deg altså:D

    SvarSlett
  2. Tusen takk for knallgod og flott kake. Alle gjestene her var helt målløse når de så vidunderet, så de "feilene" du selv så var iallefall usynlig for oss andre. :)

    SvarSlett