fredag 17. desember 2010

Pizza med spekeskinke




Denne er kjempegod, og jeg fikk oppskrift av ei på barselgruppa :D
Dette trenger du:
-pizzadeig, hvordan du fikser dette er opp til deg. Men mel, gjær, salt, olje og vann er enkelt å hive sammen.
-creme freche, bruker en halv boks.
-blåmuggost. brukte en halv, halvmåne. kan ikke ha for mye på da Tore er kresen.
-spekeskinke
-tomat, jeg liker cherrytomater best, men tynne skiver av vanlig tomat er også bra :)
-vanlig ost
-jeg liker å ha litt basilikum og oregano på.

stekes på 200 grader midt i, til den lukter ferdig. Pizzaen på bildet ble stekt et par minutter for lenge, men den var kjempegod likevel da bunnen ikke var brent.

2 kommentarer:

  1. Åhh, den såg god ut!
    Har du mulighet til å sy vognpose til meg?
    Vet jeg spurte deg tidligere i høst, men det ordnet seg med pose da, og jeg håpte jeg slapp å kjøpe ny. Men brodern skal ha posen som jeg bruker, og kan jo ikke leve uten :p

    SvarSlett
  2. jepp :) kan smekke sammen en pose til deg på nyåret jeg :)

    SvarSlett